044 239 6296
asiakaspalvelu@hakukonemestarit.fi

Single Blog Title

This is a single blog caption

Haluatko enemmän myyntiä?

Kylmä totuus on se, että korkeimmilla sijoilla Googlen hakutuloksissa olevat yritykset ovat menestyneimpiä yrityksiä. Piste.

Miten vaikuttaa Googlen sijoituksiin? Siihen on kaksi vaihtoehtoa: Hakukoneoptimointi ja hakusanamainonta.

Hakukoneoptimointi tarkoittaa kaikkia niitä toimia, joilla tehdään sivustosta hakukoneystävälliset, jotta hakukone nostaisi sivuston mahdollisimman korkealle luonnollisissa hakutuloksissa.

Hakusanamainonta on maksullista mainostamista, jota tehdään Google AdWordsia käyttäen.

Asiakas aloittaa Googlesta

Kun etsimme tietoa jostain tuotteesta tai palvelusta, suuntaamme Googleen. Tai ainakin 96% suomalaisten nettihauista toteutetaan Googlea käyttäen. Tilastokeskuksen mukaan viimeisten kolmen kuukauden aikana 16–89-vuotiaista suomalaisista 86 prosenttia käyttää internetiä. Heistä noin puolet on ostanut tai tilannut jotain verkon kautta.

Haluat siis, että tuotteesi ja palvelusi löytyvät mahdollisimman korkealta hakutulossivua, jotta saat mahdollisimman paljon kiinnostuneita kävijöitä sivuillesi.

Mitä on hakukoneoptimointi?

Hakukoneoptimointi voidaan jakaa kolmeen isompaan kokonaisuuteen: maine, sisältö ja tekniikka.

Maineen alle kuuluvat page authority (yksittäisen sivun ranking) ja domain authority (koko domainin arvostus). Sivustoasi arvioidaan esim. seuraavilla perusteilla: sinne osoittavat linkit ja niiden arvostus, domainin ikä, CTR eli klikkausprosentti jne. Kaikki linkit eivät siis ole samanarvoisia, vaan parhaita linkkejä ovat ne, jotka tulevat sivuilta joilla on korkea domain authority.

Sanotaan, että sisältö on kuningas. Ja näinhän se on. Sinun tulee luoda uniikkia sisältöä, josta kävijät saavat hyötyä. Sisältöön kuuluvat myös olennaisena osana avainsanat. Sisältö tulee kirjoittaa niin, että se on mahdollisimman hyvin löydettävissä. Sinun tulee siis puhua samaa kieltä kuin potentiaaliset asiakkaasi. Hakukoneoptimoinnin ensimmäinen vaihe on tehdä avainsana-analyysi. Myös meta kuvaukset ja otsikot, sanojen määrä ja sijoittelu, sosiaalisen median jaot jne vaikuttavat sisältöön.

Viimeisenä muttei vähäisimpänä kolmesta isosta osiosta on tekniikka. Nettisivuilla tulee olla selkeä rakenne, jotta navigointi on helppoa niin kävijöille kuin Googlen robotillekin. Sivuston täytyy olla nopea ja responsiivinen, koodin pitää olla mahdollisimman puhdasta jne.

Hakukoneoptimoinnin trendit vuonna 2015

Hakukoneoptimointi vuonna 2015

Hakukoneoptimoinnin parhaat strategiat

Yhteenveto

Hakukoneoptimointi jakaantuu siis kolmeen isoon kokonaisuuteen, mutta ne kaikki liittyvät kiinteästi toisiinsa, eikä mitään niistä saa unohtaa.

Tilaa hakukoneoptimointi täyttämällä lomakkeen tiedot ja olemme sinuun yhteydessä!

Nimi (pakollinen)

Sähköposti (pakollinen)

Puhelinnumero

Viesti

Facebooktwitter
  • Ota yhteyttä

  • [contact-form-7 404 "Not Found"]
  • Ota yhteyttä

  • Ota yhteyttä

  • Ota yhteyttä

  • Ota yhteyttä

  • Ota yhteyttä

  • Ota yhteyttä

  • Ota yhteyttä

  • Ota yhteyttä

  • Ota yhteyttä

  • Ota yhteyttä