044 239 6296
asiakaspalvelu@hakukonemestarit.fi

Single Blog Title

This is a single blog caption
Blogimarkkinointi kannattaa!

Miksi jokaisen yrityksen tulisi kirjoittaa blogia

Bloggaaminen on yksi parhaista keinoista markkinoida yritystä ja olla yhteydessä asiakkaiden kanssa. Yritys voi bloginsa avulla esimerkiksi auttaa asiakkaitaan ja luoda liidejä. Yritysblogin kirjoittaminen ei ole enää edes vaihtoehto – se on melkeinpä pakollista!

Vaikket aiemmin olisi ollut halukas aloittaamaan omaa yritysblogia, tämän artikkelin luettuasi lupaamme, että olet vaikuttunut blogikirjoittamisen hyödyistä. Lue myös miten hakukoneoptimoit blogiartikkelisi ja muun sisällön.

Blogilla lisää kävijöitä

Yritykset, jotka kirjoittavat blogia, saavat 55% enemmän kävijöitä sivuilleen kuin yritykset, jotka eivät kirjoita blogia. Mitkä tahansa kävijät eivät hyödytä, vaan haluat nimenomaan kohderyhmäsi löytävän blogisi.

Kirjoita blogia aiheista, jotka kiinnostavat kohderyhmääsi. Pohdi siis kohderyhmäsi tarpeita. Julkaise artikkeleita, jotka auttavat potentiaalista asiakastasi ratkaisemaan ongelman.

Saat enemmän liidejä

Yritykset, jotka kirjoittavat blogia, saavat 67% enemmän liidejä! Vaikka olisit lomalla, voit silti saada loistavia liidejä blogisi ansiosta. Kirjoittamalla laadukasta sisältöä, josta on hyötyä ihmisille, liidiesi määrä tulee kasvamaan räjähdysmäisesti!

Jopa vanhemmat blogiartikkelisi saavat näkyvyyttä jos ne sisältävät relevanttia tietoa. Muista päivittää vanhoja blogiartikkeleitasi uusilla tiedoilla, jotta ne pysyvät tuoreina ja tuovat kävijöitä sivuillesi.

Hakukoneoptimointi

Hakukoneet rakastavat uutta sisältöä. Blogin kirjoittaminen onkin loistava tapa parantaa avainsanojesi sijoituksia Googlessa ja muissa hakukoneissa. Käytä blogiartikkeleissa avainsanojasi, linkitä omiin sisältöihisi sekä myös muihin arvostettuihin sivustoihin. Jokainen blogiartikkeli on yksi indeksoitu sivu lisää hakukoneille. Uusi julkaisu on merkki hakukoneille, että sivusi on aktiivinen ja sitä kannattaa seurata. Mitä useammin julkaiset uutta materiaalia, sitä useammin hakukoneet indeksoivat sivusi. Ole kärsivällinen, tulokset tulevat kyllä!

Blogia kirjoittamalla saat enemmän linkkejä sivuillesi. Itse asiassa blogia kirjoittavat yritykset saavat 97% enemmän linkkejä, jotka osoittavat heidän sivuilleen.

Hakukoneoptimoinnissa tärkeimmät yksittäiset tekijät korkean domain authorityn saamiseksi ovat linkit, erityisesti linkit omalle sivuillesi. Lue lisää linkityksestä ja hakukoneoptimoinnista blogistamme.

Antaa äänen yritykselle

Blogissa voit kertoa tuotteistasi ja palveluistasi. Voit myös kirjoittaa esimerkiksi käyttöohjeen tuotteellesi.

Blogi antaa äänen, persoonallisuuden, yrityksellesi. Ette ole enää kasvoton yritys muiden joukossa, vaan paljon helpommin lähestyttävissä. Jos yrityksessä on monta työntekijää, joilta blogin kirjoittaminen sujuu, suosittelemme teitä julkaisemaan aina artikkelin yhteydessä myös kirjoittajan nimen.

Sisältöä sosiaaliseen mediaan

Kun jaat, kommentoit ja tuotat hyvää, informatiivista sisältöä sosiaalisessa mediassa, saat takuuvarmasti seuraajia. Ihmiset haluavat seurata yritystäsi sosiaalisessa mediassa, koska jakamasi sisältö tuottaa heille arvoa. He saavat hyödyllistä informaatiota ja jakavat sitä taas eteenpäin. Autat seuraajiasi ja he auttavat sinua. Auttaminen – siitä on sisältömarkkinointi tehty.

Muiden tuottamaa materiaalia on hyvä jakaa sosiaalisessa mediassa, mutta muista, että vain oma materiaalisi tuo kävijöitä omalle sivullesi! Tunnet yrityksesi ja toimialasi läpikotaisin, kirjoita siis niistä. Osallistu keskusteluihin ja anna niihin oma panoksesi.

Pitkäaikaiset tulokset

Blogiartikkelisi löytyvät nyt ja jatkossa hakukoneista, ne eivät poistu sieltä. Muista kuitenkin päivittää artikkeleiden sisältöä, jos jokin niissä mainittu asia on oleellisesti muuttunut.

Älä sisällytä blogiartikkeleihisi tai urliisi päivämäärää, sillä ihmiset eivät halua klikata hakutulossivulla vanhoja artikkeleita.

Myy enemmän

Kuten alla olevasta infograafista selviää, jopa 61% ihmisistä on tehnyt ostoksen blogiartikkelin perusteella.

Mahdollisuus vuorovaikutukseen

Blogi mahdollistaa vuorovaikutuksen asiakkaidesi, kohderyhmäsi ja alan johtavien tekijöiden kanssa. Blogin avulla rakennat uusia asiakassuhteita ja ylläpidät vanhoja asiakassuhteitasi.

Hyvä blogi kannustaa kommentteihin ja palautteeseen. Blogin avulla voit saada paljon hyödyllistä palautetta, joka muuten jäisi saamatta. Vastaa kaikkiin saamiisi kommentteihin.

Blogin avulla voit myös saada uusia tuoteideoita ja kehitysehdotuksia asiakkailtasi.

Infograafi

Blogin kirjoittaminen

Miksi jokaisen yrityksen tulisi kirjoittaa blogia

Mistä aiheita blogiin?

Monilla yrityksillä on se ongelma, että he eivät tiedä mistä kirjoittaisivat. Voit kirjoittaa esimerkiksi näistä:

  • Omat tuotteet ja palvelut
  • Oma toimiala ja ajankohtaiset uutiset
  • Asiakaspalaute

Omista tuotteista ja palveluista on helppo kirjoittaa, sillä tiedät niistä kaiken. Ihmiset eivät kuitenkaan halua lukea pelkästään tuotteistasi, joten voit kirjoittaa myös toimialastasi. Samalla luot itselle ja yrityksellesi asemaa toimialasi asiantuntijana.

Voit löytää aiheita myös:

  • Kilpailijoiden blogeista
  • Sanomalehdistä
  • Kirjoista
  • Sosiaalisesta mediasta

Seuraa kilpailijoidesi blogeja ja yritä kirjoittaa aiheista, ongelmista ja kysymyksistä, jota he eivät vielä ole käsitelleet. Muista, että kopioida ei kannata, sillä niin hakukoneet kuin asiakkaatkin arvostavat uniikkia sisältöä.

Sanomalehdet ja kirjat voivat tarjota hyviä aiheita blogiisi, samoin sosiaalinen media ja asiakaspalaute.

Voit myös kysyä myyntitiimiltäsi vinkkejä blogin kirjoittamisesta. Myyjiltä kysytään usein samoja kysymyksiä koskien palveluitanne ja tuotteitanne. Luo vaikkapa blogiartikkeli suosituimmista kysymyksistä ja autat potentiaalisia asiakkaita valitsemaan juuri teidät!

Milloin julkaista blogiartikkeli?

Kuten infograafista näkyy, suosituin aika blogien lukemiselle on aamuisin. Erityisen paljon blogeja luetaan maanantaisin ja torstaisin. Suosittelemme siis sinuakin julkaisemaan artikkelisi aamuisin ja promoamaan sitä sosiaalisessa mediassa, jossa jokaisella kanavalla on oma aika parhaalle julkaisuajankohdalle.

Kuinka usein blogia pitää kirjoittaa?

Mitä enemmän, sitä parempi.

Mitä enemmän blogiartikkeleita julkaiset, sitä enemmän saat kävijöitä sivuillesi tutkimusten mukaan. Yritykset, jotka julkaisevat yli 16 blogiartikkelia kuukaudessa, saavat lähes 3,5 kertaa enemmän verkkovierailijoita sivuilleen kuin yritykset, jotka julkaisevat vain 0-4 blogiartikkelia kuukaudessa.

Lue lisää aiheesta Hubspotin sivuilta.

Oletko valmis aloittamaan yrityksellesi blogin?

Nyt kun olet varmasti vakuuttunut, että sinunkin yrityksesi tarvitsee blogin, miksi et alkaisi kirjoittaa blogia jo tänään?

Jos yritykselläsi ei ole vielä kotisivuja joilla blogia julkaista, voit tilata laadukkaat ja hakukoneystävälliset kotisivut meiltä.

Kommentoi tai lähetä meille viestiä, jos sinulla tulee kysymyksiä blogin aloittamisesta!

Nimi (pakollinen)

Sähköposti (pakollinen)

Puhelinnumero

Viesti

Facebooktwitter