Facebook-mainonta edullisesti

Facebook-sivut yritykselle

Kokeile Brevoa ilmaiseksi! Brevo on erinomainen sähköpostimarkkinoinnin ratkaisu pienille ja keskisuurille yrityksille!
Tehosta sähköpostimarkkinointiasi! Brevo on paras vaihtoehto sähköpostimarkkinointiin lei uutiskirjeiden lähettämiseen. Kokeile ilmaiseksi jo tänään!

Facebookilla on jo yli 1,5 miljardia käyttäjää maailmanlaajuisesti, Suomessa heistä noin 2,7 miljoonaa. Eikö yritykselläsi ole vielä Facebook-sivuja? Ei hätää, näillä ohjeilla voit tehdä sellaiset!

Muista myös, että jos tilaat meiltä Facebook-mainonnan, teemme yrityksellesi Facebook-sivut puolestasi.

Luo Facebook-sivut yrityksellesi näillä ohjeilla!

HUOM! Tästä artikkelista on uusittu versio vuodelta 2018, jonka löydät täältä.

Kirjaudu sisään omilla tunnuksillasi

Facebook-sivut yritykselle Kirjaudu sisään omilla Facebook-tunnuksillasi

Jotta pystyisit luomaan yrityksellesi Facebook-sivut, sinulla tulee olla oma henkilökohtainen Facebook-profiili ja tunnukset siihen. Mene osoitteeseen https://www.facebook.com/ ja klikkaa alhaalta ”Luo sivu julkkikselle, yhtyeelle tai yritykselle”.

Voit myös luoda Facebook-sivut yrityksellesi kirjautumalla normaalisti sisään ja klikkaamalla valikosta ”Luo sivu”-painiketta.

Valitse sivullesi sopiva yritysluokka

Facebook-sivut yritykselle Luo Facebook-sivu

Valitse joko ”Paikallinen yritys tai paikka” tai ”Yritys, organisaatio tai laitos”. Jos yrityksesi on esimerkiksi paikallinen ravintola tai kampaamo, valitse paikallinen yritys.

Valitse toimialakohtainen luokka

Facebook-sivut yritykselle Täytä yhteystiedot

Valitse seuraavaksi yrityksellesi sopiva luokka sekä nimeä yritys. Sen jälkeen paina ”Aloita”.

Lisää kuvaus

Facebook-sivut yritykselle Lisää kuvaus ja sivuston osoite

Lisää uudelle sivullesi kuvaus, jotta se löytyy paremmin hakutuloksissa. Sisällytä yrityksesi tärkeimmät avainsanat tähän. Lisää myös linkki verkkosivuillesi.

Valitse lopuksi yksilöllinen Facebook-osoite sivullesi. Esimerkiksi meidän Facebook-sivu löytyy osoitteesta https://www.facebook.com/hakukonemestarit/

Valitse profiilikuva

Facebook-sivut yritykselle Lisää Facebook-sivuillesi profiilikuva

Lisää sivullesi profiilikuva. Facebook suosittelee profiilikuvan kooksi 180×180 pikseliä.

Voit lukea lisää Facebookin ohjesivuilta.

Lisää sivu suosikkeihin

Facebook-sivut yritykselle Lisää Facebook-sivusi suosikkeihin

Voit lisätä uuden sivusi omiin suosikkeihisi, jotta se löytyy helpommin ja on näin nopeampi käyttää.

Valitse kohderyhmä

Facebook-sivut yritykselle
Määritä kohderyhmä Facebook-sivuillesi

Tässä voisit jo alkaa mainostamaan Facebook-sivuasi. Suosittelemme kuitenkin, että Facebook-mainonta on järkevää ulkoistaa ammattilaisen tehtäväksi myöhemmin. Tässä vaiheessa voit ohittaa tämän vaiheen painamalla ”Ohita”-painiketta.

Lisää kansikuva

Facebook-sivut yritykselle
Lisää kansikuva

Seuraavaksi kannattaa lisätä sivullesi kansikuva. Sen saat lisättyä painamalla ”Lisää kansi”. Kansikuvan suositeltu koko on 851×315 pikseliä.

Muokkaa asetuksiasi

Facebook-sivut yritykselle
Muokkaa Facebook-sivun asetuksia

Asetuksista saat lisättyä sivulle ylläpitäjiä jne. Lisää tietoa saat Facebookin omilta sivuilta.

Onneksi olkoon, nyt yritykselläsi on Facebook-sivut!

Jos perustit yrityksellesi Facebook-sivut, mutta et jostain syystä halua muiden vielä löytävän sivua, niin voit seuraavan kuvan avulla peruuttaa sivun julkaisemisen.

Lisäasetukset

Facebook-sivut yritykselle
Aseta Facebook-sivu salaiseksi jos et ole vielä valmis

Valitse asetuksista ”Yleiset” ja sieltä ”Sivun näkyvyys” kohdasta laitat rastin ruutuun, kuten kuvassa. Muokkaa sivusi rauhassa kuntoon ja sitten kun olet valmis, poistat rastin ja tallennat asetukset.

Ota meihin yhteyttä jos haluat keskustella Facebook-sivujen luomisesta tai Facebook-mainonnasta.

Tilaa WordPress-sivustollesi ylläpito. Tarjoamme WordPress-sivuston ylläpidon alkaen 20 € kuukaudessa! Kaksi henkilöä auttamassa toisiaan sekä WordPress-logo taustalla.
Tilaa WordPress-sivustollesi ylläpito. Tarjoamme WordPress-sivuston ylläpidon alkaen 20 € kuukaudessa! Kaksi henkilöä auttamassa toisiaan sekä WordPress-logo taustalla.

Artikkelin kirjoittaja:

Miikka Joki

Olen toiminut yrittäjänä vuodesta 2015 alkaen. Intohimoni on data ja verkkosivujen optimointi. Minuun ollaan yhteydessä, kun WordPress-sivustolla on ongelma, yritys haluaa lisätä myyntiä tai kehittää verkkosivujaan. Vuonna 2019 perustimme yhdessä Henry Moilasen kanssa Mainostoimisto Sitrusmedian.

Vahvuuteni: digitaalinen mainonta ja markkinointi, optimointi, kotisivut ja verkkokaupat.

miikka.joki(at)hakukonemestarit.fi

Puh. 044 239 6296

*Osa tämän sivuston linkeistä on ns. affiliate-linkkejä eli kumppanilinkkejä. Linkin kautta tehdyistä tilauksista tämä sivusto voi saada rahallisen korvauksen, mutta asiakkaalle linkin käyttämisestä ei tule yhtään ylimääräisiä kustannuksia. Usein affiliate-linkin kautta saat jopa alennuksen palvelun normaalista hinnasta.

Heräsikö kysyttävää?

Lähetä meille viestiä tai soita. Kysyminen ei vielä maksa mitään, eikä velvoita sinua mihinkään.