Facebook-sivut yritykselle
Facebookilla on jo yli 1,5 miljardia käyttäjää maailmanlaajuisesti, Suomessa heistä noin 2,7 miljoonaa. Eikö yritykselläsi ole vielä Facebook-sivuja? Ei hätää, näillä ohjeilla voit tehdä sellaiset!
Muista myös, että jos tilaat meiltä Facebook-mainonnan, teemme yrityksellesi Facebook-sivut puolestasi.
Luo Facebook-sivut yrityksellesi näillä ohjeilla!
HUOM! Tästä artikkelista on uusittu versio vuodelta 2018, jonka löydät täältä.
Kirjaudu sisään omilla tunnuksillasi
Kirjaudu sisään omilla Facebook-tunnuksillasi
Jotta pystyisit luomaan yrityksellesi Facebook-sivut, sinulla tulee olla oma henkilökohtainen Facebook-profiili ja tunnukset siihen. Mene osoitteeseen https://www.facebook.com/ ja klikkaa alhaalta ”Luo sivu julkkikselle, yhtyeelle tai yritykselle”.
Voit myös luoda Facebook-sivut yrityksellesi kirjautumalla normaalisti sisään ja klikkaamalla valikosta ”Luo sivu”-painiketta.
Valitse sivullesi sopiva yritysluokka
Valitse joko ”Paikallinen yritys tai paikka” tai ”Yritys, organisaatio tai laitos”. Jos yrityksesi on esimerkiksi paikallinen ravintola tai kampaamo, valitse paikallinen yritys.
Valitse toimialakohtainen luokka
Valitse seuraavaksi yrityksellesi sopiva luokka sekä nimeä yritys. Sen jälkeen paina ”Aloita”.
Lisää kuvaus
Lisää kuvaus ja sivuston osoite
Lisää uudelle sivullesi kuvaus, jotta se löytyy paremmin hakutuloksissa. Sisällytä yrityksesi tärkeimmät avainsanat tähän. Lisää myös linkki verkkosivuillesi.
Valitse lopuksi yksilöllinen Facebook-osoite sivullesi. Esimerkiksi meidän Facebook-sivu löytyy osoitteesta https://www.facebook.com/hakukonemestarit/
Valitse profiilikuva
Lisää Facebook-sivuillesi profiilikuva
Lisää sivullesi profiilikuva. Facebook suosittelee profiilikuvan kooksi 180×180 pikseliä.
Voit lukea lisää Facebookin ohjesivuilta.
Lisää sivu suosikkeihin
Lisää Facebook-sivusi suosikkeihin
Voit lisätä uuden sivusi omiin suosikkeihisi, jotta se löytyy helpommin ja on näin nopeampi käyttää.
Valitse kohderyhmä
Tässä voisit jo alkaa mainostamaan Facebook-sivuasi. Suosittelemme kuitenkin, että Facebook-mainonta on järkevää ulkoistaa ammattilaisen tehtäväksi myöhemmin. Tässä vaiheessa voit ohittaa tämän vaiheen painamalla ”Ohita”-painiketta.
Lisää kansikuva
Seuraavaksi kannattaa lisätä sivullesi kansikuva. Sen saat lisättyä painamalla ”Lisää kansi”. Kansikuvan suositeltu koko on 851×315 pikseliä.
Muokkaa asetuksiasi
Asetuksista saat lisättyä sivulle ylläpitäjiä jne. Lisää tietoa saat Facebookin omilta sivuilta.
Onneksi olkoon, nyt yritykselläsi on Facebook-sivut!
Jos perustit yrityksellesi Facebook-sivut, mutta et jostain syystä halua muiden vielä löytävän sivua, niin voit seuraavan kuvan avulla peruuttaa sivun julkaisemisen.
Lisäasetukset
Valitse asetuksista ”Yleiset” ja sieltä ”Sivun näkyvyys” kohdasta laitat rastin ruutuun, kuten kuvassa. Muokkaa sivusi rauhassa kuntoon ja sitten kun olet valmis, poistat rastin ja tallennat asetukset.
—
Ota meihin yhteyttä jos haluat keskustella Facebook-sivujen luomisesta tai Facebook-mainonnasta.
Artikkelin kirjoittaja:
Miikka Joki
Olen toiminut yrittäjänä vuodesta 2015 alkaen. Intohimoni on data ja verkkosivujen optimointi. Minuun ollaan yhteydessä, kun WordPress-sivustolla on ongelma, yritys haluaa lisätä myyntiä tai kehittää verkkosivujaan. Vuonna 2019 perustimme yhdessä Henry Moilasen kanssa Mainostoimisto Sitrusmedian.
Vahvuuteni: digitaalinen mainonta ja markkinointi, optimointi, kotisivut ja verkkokaupat.
miikka.joki(at)hakukonemestarit.fi
Puh. 044 239 6296
*Osa tämän sivuston linkeistä on ns. affiliate-linkkejä eli kumppanilinkkejä. Linkin kautta tehdyistä tilauksista tämä sivusto voi saada rahallisen korvauksen, mutta asiakkaalle linkin käyttämisestä ei tule yhtään ylimääräisiä kustannuksia. Usein affiliate-linkin kautta saat jopa alennuksen palvelun normaalista hinnasta.
Heräsikö kysyttävää?
Lähetä meille viestiä tai soita. Kysyminen ei vielä maksa mitään, eikä velvoita sinua mihinkään.