10 syytä ostoskorin hylkäämiseen

Potentiaalinen asiakas saapuu verkkokauppaasi, selailee vähän ja lisää tuotteita ostoskoriin. Seuraava vaihe on tietenkin ostaminen. Kuulostaa todella yksinkertaiselta, mutta on monta asiaa, jotka voivat mennä pieleen.

Tutkimuksen mukaan jopa seitsemän asiakasta kymmenestä (69,23%) hylkäävät ostoskorinsa. Mistä syystä potentiaaliset asiakkaat yleensä hylkäävät ostoskorinsa?

1. Verkkokauppasi on liian hidas

Jos verkkokauppasi on liian hidas, tuotteiden selaamisesta ja ostoskoriin lisäämisestä tulee vaikeaa. Puhumattakaan jos verkkokauppasi serveri kaatuu oston aikana tai serveri on alhaalla, eikä potentiaalinen asiakas pääse edes vierailemaan kaupassasi. Luuletko, että hän tulee takaisin?

Jos haluat tehokkaan palvelintilan verkkokaupallesi, niin tilaa meiltä WordPress-sivustollesi palvelintila.

2. Asiakas löysi halvemman hinnan muualta

Tarkkaile kilpailijoidesi hintatasoa, jotta potentiaaliset asiakkaat eivät hylkää ostoskoriaan pelkästään sen takia, että verkkokauppasi on yksinkertaisesti liian kallis.

3. Et ole optimoinut kassa-sivua

Joutuuko asiakas täyttämään tolkuttomasti tietoja, jotta pääsee aina seuraavaan vaiheeseen ostaakseen tuotteen? Kysy vain oleellisimmat asiat ja yritä sisällyttää kaikki samalle sivulle, jotta ostaminen olisi mahdollisimman helppoa ja nopeaa.

4. Ei tarpeeksi maksuvaihtoehtoja

Joku haluaa aina maksaa ostoksensa verkkopankin kautta, toinen luotolla ja kolmas PayPalin kautta. Jos potentiaalinen asiakas ei löydä haluamaansa maksutapaa, hän hyvin todennäköisesti hylkää ostoskorinsa.

5. Lähetyskulut ovat liian kalliit

Lähetyskulusi ovat paljon kalliimmat kuin kilpailijoillasi. Muista myös, että todella monet verkkokaupat tarjoavat ilmaista toimitusta, kun tilauksen summa ylittää tietyn rajan.

6. Tekniset ongelmat

Asiakas törmäsi teknisiin ongelmiin tehdessään ostoa, esimerkiksi jokin linkki ei toiminut.

7. Kuvien puuttuminen tilaus-sivulta

Asiakkaat, jotka tilaavat paljon tuotteita, haluavat tarkistaa, että heidän tilauksensa on varmasti oikein. Tilauksen tarkistamisen pitää olla mahdollisimman helppoa. Yksi keino on näyttää hänelle kuvat ostoskorissa olevista tuotteista ja kappalemääristä kassa-sivulla.

8. Ostoskorin sisällön muokkaaminen vaikeaa

Kuluttaja lisäsi vahingossa kolme kappaletta tuotetta, kun pitikin lisätä vain kaksi. Jos hän ei helposti saa muokattua tilaustaan kuntoon, voi hän hylätä ostoskorin.

9. Arvolupausten puuttuminen

Vielä vuonna 2015 on paljon ihmisiä, joita pelottaa ostaa verkkokaupasta. Tee heille selväksi, että verkkokaupassasi on turvallista asioida ja toimitus tulee olemaan nopea.

10. Yllättävät kustannukset

Tutkimuksen mukaan jopa 56% kuluttajista hylkää ostoskorinsa yllättävien kustannusten vuoksi.

Verkkokaupan konversio-optimointi
Yleisimmät syyt ostoskorin hylkäämiseen

Yhteenveto

Kuluttaja voi hylätä ostoskorinsa lukemattomien asioiden vuoksi, mutta tässä niistä 10 esiteltynä. Laita nämä asiat kuntoon verkkokaupassasi jo tänään tai tilaa meiltä verkkokaupan konversio-optimointi ja laitamme nämä sekä monet muut asiat puolestasi kuntoon!

Heräsikö kysyttävää?

Lähetä meille viestiä tai soita. Kysyminen ei vielä maksa mitään, eikä velvoita sinua mihinkään.